معرفی نسل سوم پورشه کاین؛ نماد مهندسی آلمانی

کمپانی پورشه طی مراسمی در تسوفنهاوزن اشتوتگارت از نسل جدید کاین رونمایی کرد. این شاسی بلند محبوب و پرطرفدار که تولید آن از سال ۲۰۰۲ آغاز شده، توانسته تاکنون در دو نسل متفاوت بیش از ۷۶۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد. نسل دوم کاین که از سال ۲۰۱۱ پا به عرصه گذاشته بود، اکنون به دوران بازنشستگی نزدیک شده و باید جای خود را به نسل سوم بدهد.در نسل جدید کاین تاکید زیادی بر روی عملکرد و کاربردهای روزمره شده و علی رغم افزایش تجهیزات و امکانات، وزن این خودرو به لطف سازه سبک، ۶۵ کیلوگرم کمتر شده است. آقای الیور بلوم مدیر عامل پورشه درباره این نسل از کاین گفته:

ما مدل موفق خود را کاملا از نو توسعه داده ایم. این خودرو هم در ظاهر و هم در عمل بهبود پیدا کرده و از هر لحاظ تکامل یافته است.

تکامل پورشه کاین در سه نسل مختلف

تکامل پورشه کاین در سه نسل مختلف

طراحی دینامیک و پویا با کمترین تغییرات

در بخش نمای ظاهری، نسل سوم کاین تغییرات اندکی داشته و بیشتر به یک فیس لیفت شبیه است تا یک نسل جدید؛ البته این رویه در بین خودروسازان آلمانی مرسوم بوده و نمی توان انتقاد زیادی را در این باره مطرح کرد.

کاین جدید کاملا مشابه برادران خود بوده و به وضوح DNA یک پورشه را در خود دارد. در نمای روبرو ورودی های هوای بزرگ، نویدبخش عملکردی بالا هستند؛ ضمن اینکه خطوط افقی روشن به کار رفته در این قسمت، خودرو را عریض تر و هیجان انگیز تر از قبل نشان می دهند.

شکل خاص چراغ های اصلی LED در این نما کاملا جلب توجه می کنند. پورشه برای مشتریان خود امکان سفارش سیستم چراغ های دینامیک (Porsche Dynamic Light System) و چراغ های دینامیک پلاس را فراهم کرده است.

نسخه پلاس که بهترین سیستم روشنایی برای کاین به شمار می رود،  قابلیت های پیشرفته ای مثل جلوگیری از اذیت شدن رانندگان مقابل و چرخش در پیچ ها را داراست.

طول نسل سوم کاین با ۶۳ میلی متر افزایش به ۴,۹۱۸ میلی متر رسیده، این در حالی است که فاصله محوری یا wheelbase در ۲,۸۹۵ میلی متر ثابت مانده است. ارتفاع سقف نیز ۹ میلی متر در مقایسه با نسل قبل کاهش پیدا کرده و عرض خودرو بدون آینه ها ۱,۹۸۳ میلی متر عنوان شده است.

فضای بار این نسل با ۱۰۰ لیتر افزایش، به حجم ۷۷۰ لیتر رسیده که برای حمل لوازم مختلف ایده آل به نظر می رسد. قطر چرخ ها نیز یک اینچ بزرگ تر شده و در محور عقب جهت دستیابی به هندلینگی بهتر از لاستیک های پهن تری استفاده شده است.

برخلاف نمای جلو، در نمای عقب تغییرات زیاد بوده و شاهد دگرگونی در این بخش هستیم. چراغ ها اکنون باریک تر شده و تشابه زیادی با نمونه به کار رفته در مدل ۹۱۱ دارند. این چراغ ها طراحی سه بعدی داشته و با یک نوار LED باریک به هم متصل شده اند.

کاین و کاین S

نسل جدید کاین در دو نسخه استاندارد و نسخه S تولید خواهد شد. نسخه استاندارد با یک موتور سه لیتری ۶ سیلندر توربو با توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور ارایه می شود. این موتور در ترکیب با گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک S جدید، شتاب صفر تا صد را در عرض ۶٫۲ ثانیه (۵٫۹ ثانیه در صورت سفارش پکیج اسپورت کرونو) رقم زده و می تواند حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

نکته جالب اینکه گیربکس مذکور عملکرد بسیار نرم و در عین حال سریعی داشته و حالت هایی برای رانندگی در مسیرهای مختلف – از جمله آفرود – در آن برنامه ریزی شده است.

پورشه کاین استاندارد در یک نگاه

پورشه کاین استاندارد در یک نگاه

نسخه قدرتمندتر کاین S از یک موتور ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو به قدرت ۴۴۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این موتور نیز که اخیرا طراحی شده از طریق همان گیربکس هشت سرعته نیروی خود را به چرخ ها ارسال می کند. این نسخه از کاین شتابی برابر با ۵٫۲ ثانیه (۴٫۹ ثانیه با پکیج اسپورت کرونو) داشته و می تواند به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه کاین S در یک نگاه

پورشه کاین S در یک نگاه

اکسل عقب فرمان پذیر و سیستم تعلیق بادی

برای اولین بار کاین با اکسل عقب برقی فرمان پذیر ارایه شده، این سیستم که قبلا در ۹۱۱ و پانامرا امتحان خود را با موفقیت پس داده، باعث بهبود چالاکی خودرو در پیچ ها و پایداری آن هنگام تغییر مسیر در سرعت های بالا می شود. با کمتر شدن شعاع گردش، دور زدن ها و در کل رانندگی روزمره نیز راحت تر از قبل خواهد شد.

در صورت سفارش آپشن سیستم تعلیق تطبیق پذیر بادی، راننده می تواند میزان نرمی و سفتی خودرو را تنظیم کند. با این آپشن کاین هر لحظه به راحتی به یک خودروی لوکس نرم یا یک خودروی اسپورت پایدار تبدیل می شود. به لطف این سیستم تعلیق، امکان تغییر ارتفاع کاین از سطح زمین نیز میسر شده و راننده قادر خواهد بود ارتفاع خودرو را برای عبور از پستی و بلندی ها به اندازه لازم تنظیم کند.

دیسک های ترمز پوشانده شده با کاربید تنگستن

نسل سوم کاین برای اولین بار در جهان با دیسک های چدنی که لایه ای از کاربید تنگستن را بر روی خود دارند، قابل انتخاب است. به گفته پورشه این دیسک ها مقاومت بالایی داشته و باعث بهبود عملکرد کلی سیستم ترمز خودرو می شوند. همانند گذشته ترمزهای سرامیکی دیگر آپشن موجود برای توقف مطمئن تر خودرو هستند.

وزن کمتر، مصرف سوخت بهتر و لذت رانندگی بیشتر

نسل سوم کاین به پیروی از ۹۱۱ و پانامرا، سازه ای فولادی-آلیاژی دارد. این سازه باعث شده که علی رغم افزایش تجهیزات و امکانات کاین، وزن آن از ۲,۰۴۰ به ۱,۹۸۵ کیلوگرم در نسخه استاندارد کاهش یابد.

این سازه سبک وزن در کنار موتورهای پربازده، مصرف بهینه را به دنبال داشته است، طوری که نسخه های مختلف این شاسی بلند جدید آلمانی در هر صد کیلومتر ترکیبی بین ۹ الی ۹٫۴ لیتر سوخت مصرف می کنند، رقمی که مشابه موتورهای ۱٫۸ لیتری ضعیف و کم بازده نصب شده بر روی برخی از خودروهای حاضر در ایران است. این مساله بار دیگر ثابت می کند که حجم موتور معیار خوبی برای سنجش میزان مصرف سوخت و تعیین محدودیت به واسطه آن نیست.

انقلاب دیجیتالی: کابین پیشرفته و مجهز

با نسل سوم، کاین فصل جدیدی را در ارتباط بین راننده و اتومبیل آغاز کرده است. کابین این خودرو فضایی اسپرت و در عین حال لوکس دارد. نمایشگر لمسی ۱۲٫۳ اینچی و فول اچ دی نصب شده در قسمت میانی، یکی از مواردی است که در همان نگاه نخست جلب توجه می کند.

با استفاده از این صفحه نمایش بسیار بزرگ، سیستم مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) و سیستم Connect Plus راننده می تواند به خدمات آنلاین و اینترنت دسترسی داشته باشد. مسیریابی و مشاهده ترافیک به لحظه برخی از قابلیت هایی هستند که از طریق این سیستم ها فراهم می شوند.

کنترل کننده های آنالوگ در کنسول مرکزی وظیفه تنظیم امکانات و وظایف اصلی را بر عهده دارند. سایر دکمه ها همانند دکمه های لمسی تلفن های هوشمند در زیر سطح شیشه مانند قرار گرفته اند.

نشان دهنده های پشت فرمان، همانند اکثر محصولات اخیر کمپانی های مختلف ترکیبی از سنت و مدرنیته بوده و دارای بخش های آنالوگ و دیجیتال هستند. در این قسمت دو نمایشگر هفت اینچی فول اچ دی تعبیه شده اند تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده بگذارند.

کاین با انبوهی از امکانات و تجهیزات کمکی راننده وارد عرصه شده که از مهم ترین آنها می توان به مواردی مثل نایت ویژن (دید در شب)، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط با قابلیت تشخیص علایم رانندگی، سیستم کمکی حرکت در ترافیک سنگین، سیستم کمکی پارک با نمایش اطراف خودرو و سیستم اینودرایو (InnoDrive) با کروز کنترل تطبیق پذیر اشاره کرد.

 امکان شخصی سازی بسیار بالا

برای این نسل از کاین، پورشه امکان شخصی سازی بالایی را تدارک دیده، طوری که حتی صفحه شروع به کار نمایشگر و چینش منوها نیز طبق سلیقه خریداران قابل طراحی است. در کنار تعداد بالای تنظیمات، پروفایل هایی برای ذخیره سازی مواردی مثل چراغ ها، برنامه های رانندگی و سیستم های کمکی در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان کاین قادر خواهند بود از بین سیستم های صوتی بسیار با کیفیت Bose و Burmester یکی را با تنظیمات دلخواه سفارش دهند. در صورت تجهیز به سیستم Connect Plus، رانندگان این شاسی بلند جدید می توانند از راه دور و از طریق تلفن هوشمند سیستم گرمایشی مستقل از موتور را فعال کنند.

قیمت

مدل پایه نسل سوم از پورشه کاین در آلمان ۷۴,۸۲۸ یورو قیمت گذاری شده است. قیمت مدل قدرتمندتر کاین S نیز از ۹۱,۹۶۴ یورو آغاز می شود.

با توجه به مشخصات فنی خوب، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی زیاد و همچنین کابینی لوکس، پورشه کاین به یک رقیب قدرتمند برای ب ام و X5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 تبدیل خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که کدام شاسی بلند برنده این رقابت داغ می شود، رقابتی که به هر حال در پایان آن پرچم آلمان به اهتزاز در آمده و صنعت خودروی این کشور برنده واقعی آن خواهد بود.

The post معرفی نسل سوم پورشه کاین؛ نماد مهندسی آلمانی appeared first on دیجیاتو.

http://digiato.com/topic/car/feed/

درباره نویسنده

محتواهایی که حتما می‌پسندید:

دیدگاه‌تان را ثبت کنید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ua-104519065-1